wannes-jeannette-sicilie.reismee.nl

Nog meer stenen, een uitgestorven Marsala en weer veilig op Belgische bodem.

De laatste dag. Geen internet, het verhaal schrijven en morgen thuis posten.
De ochtend begon met veel regen in Agrigento. Kijken wat het paasontbijt ons bieden zou. Keurig afgemeten lagen op ieder bordje drie kuipjes met jam en honing, een pakje beschuit en ontbijtkoejes. Gelukkig gisteren in een Supermercado kaas gekocht, want wat is een Nederlandse zonder?

Uitchecken en op weg naar onze laatste bestemming van deze vakantie; Marsala.
Onze eerste halte was Sciacca. Een stad met een oude Moorse haven. Net de auto geparkeerd aan de haven of de lucht werd wel heel donker. Een kort maar hevig onweer met veel hagel en wind was ons deel. Blij dat we stil stonden!

Na (nog maar eens) verkeerd gereden te zijn, vervolgens op weg naar Selinunte.
Wederom oude stenen. We vonden deze site eigenlijk mooier dan die van Agrigento.
Laat de foto's spreken. Een paar druppels en een plensbui terwijl we in een bar wat dronken en toen klaarde de lucht volledig uit.

Dit keer geen drie kwartier zoeken naar ons hotel. Een 'Turismo Rurale' aan zee.Vriendelijke ontvangst en een mooie kamer. Wannes kon nog net de laatste kilometersvan Parijs-Roubaix meepikken.
Nog even naar de zee gewandeld, waar een windkracht 9 stond.
De eigenaar van de agriturismo had ons doorverwezen naar een restaurant. Het zag er redelijk chiuso uit, maar de deur was open. De dienstdoende ober moest eerst even informeren of ze daadwerkelijk open waren (huh?).
Een grote eetzaal met twee mensen, wij dus. De kok stelde in rap Italiaans een menu voor. Aangezien er weinig alternatieven waren (Eerste Paasdag), gingen we overal mee accoord.
Vervolgens heerlijk gegeten en Wannes met de kok nogeen glas Marsala gedronken.
Om half acht vertrek naar het vliegveld. Na een vlucht van 2,5 uur met vertraging geland in
Eindhoven en nu weer terug thuis .
Een fijne ontspannen vakantie. Dank je Wannes om al het gestress in de auto vol te houden.
Volgende afspraak voor Reis Mee in juli als we door Sri Lanka trekken.
Fijn dat je mee op reis bent geweest.
Veel liefs ,
Jeannette

Greetje

Welkom thuis en diep respect dat jullie dit met z'n tweeen hebben gedaan!

Rikkert

Fijn dat we mee mochten!
Geniet nog lang na!
liefs,