wannes-jeannette-sicilie.reismee.nl

Italiaan met de Italianen

Afscheid van Taormina. Een leuke stad, maar het hotel raden we zeker niemand aan. Sterker nog we beslissen om vandaag nog een advies op Tripadvisor te schrijven.
Al kronkelend de weg volgend rijden we richting snelweg. En na de regen van de afgelopen
nacht is de lucht schoongespoeld want daar ligt in volle glorie De Etna! We krijgen niet
genoeg van deze gigant.

Na halsbrekende toeren (bejaarde Italianen zijn écht een gevaar op de weg) nemen we de
snelweg naar Catania. Ook hier is het niet helemaal zonder gevaar.

Ons hotel bevindt zich midden in het centrum. Italiaan met de Italianen nog maar eens.
Na enkele keren verkeerd gereden te zijn, maar een stukje busbaan tegen de richting in.
Mag ons vijfhonderdje zich ook eens groot voelen?
Parkeren in de steden is een onmogelijkheid. Na wat rondrijden vinden we een parkeerplaats
waar de auto's als op een autokerkhof in rijen gezet worden. We laten de sleutel bij de
beheerder achter en wandelen naar ons hotel.

De buitenkant van Hotel Etnea 316 doet niet vermoeden wat voor sfeervol hotel ons hier wacht. Een prachtige kamer met eigen ingang. Een verademing na Villa Fiorita.
Even rusten dan op naar alle bezienswaardigheden die Catania rijk is. Vooral het Romeins Theater laat een diepe indruk na. Een enkele toerist en een uiterst vriendelijke Italiaanse gids
die uitvoerig informatie geeft.
De foto's geven een kleine impressie van ons bezoek aan Catania.

Vanavond gaan we een trattoria proberen die ons door de hoteleigenaar werd geadviseerd.

En morgen? Syracuse, nog maar eens wat in de oudheid rondkijken.
Overnachten in Noto (en zoals eerder geschreven, afhankelijk van wifi een blogje).

Veel liefs uit een zonnig Catania.
Jeannette

De vrezer

@papa kun jij een levensverzekering voor mij aangaan niet echt veilig in de auto als mama in een grote stad rijdt :)

frank

beste vrezer, ga maar snel aangifte doen. Mama betaalt trouwens de boetes wel, en in Sicilie hebben ze daar hun eigen methodes voor...

Greetje

Dat zal me een gevloek geweest zijn in de auto! Prachtig romeins theater! Onder het bewind van wie is ie gebouwd?