wannes-jeannette-sicilie.reismee.nl

Via de Etna naar Taormina

Tijd om afscheid te nemen van Cefalù. Met spijt. We hadden het hier naar ons zin.
Ons '500tje' is nu aan de beurt om ons door de bergen en het binnenland naar Taormina
te brengen.Af en toe met moeite hoor. De hellingen zijn behoorlijk steil en ons autootje
heeft hier behoorlijk wat moeite mee. De wegen zijn daarnaast ook nog eens in zo'n erbarmelijke staat dat sneller dan 50km per uur niet mogelijk is.
Het woeste ruige landschap is prachtig, gelukkig is er weinig verkeer en kunnen we regelmatig
even stoppen om te genieten.
Het hoogst gelegen stadje van Sicilië, Troina, bezocht.
En dan plotseling uit het niets duikt hij op.
De Etna.
De verwachtingen waren hoog, maar dit overtrof alles. Bijna een uur hebben we rond deze gigant gereden, op onze weg naar Taormina.
Het hotel Villa Fiorita valt tegen, de prijs het dubbele van ons hotel in Cefalù en duidelijk nog niet ingesteld op het nieuwe toeristenseizoen.
Na even een korte pauze in het hotel op naar het stadje.
Zeker de moeite van een bezoek waard! Gezellige, autovrije, straatjes en o.a. een prachtig Grieks theater. Natuurlijk weer veel kerken en iedereen is druk bezig met de voorbereiding van Pasen.
Na wat zoeken een enigszins betaalbare pizzeria gevonden en allebei een lekkere pizza gegegten.
Morgen naar Catania.
En het was eigenlijk weer mooi weer vandaag.
Veel liefs
Jeannette

Greetje

Heb je een andere kamer gekregen? Ik ga nu kijken of je al foto's hebt, ben benieuwd naar de Etna!

Jan

Ben ook heel benieuwd naar de Etna! Lijkt me prachtig, geniet nog maar lekker, het is hier koud!