wannes-jeannette-sicilie.reismee.nl

Palermo

Palermo, verkeerschaos, stille straatjes, mooie en minder mooie kerken. Palermo een stad om één dag te bezoeken en vervolgens te verlangen naar stilte.

Met de trein vanaf Cefalù (daar ligt dus de klemtoon). Prima idee Wannes. Het station in Palermo ligt bijna in het centrum en voor een retour à € 10 hoef je het niet te laten.

De op het vliegveld van Eindhoven gekochte ANWB gids is welliswaar kleiner dan de Insight Guide van Sicilië, maar bevat ook minder recente en juiste informatie. Maakt niet uit. Wannes wist zich prima te oriënteren met een kaartje, gaf uitleg bij de vele bezienswaardigheden en vertaalde Latiijnse teksten.

6 Kerken, een Duomo, Teatro Massimo, fonteinen, mooie rustige pleinen en niet te vergeten de haven met een cruiseschip van rederij Costa. Tel daarbij de vele marktjes en het dwalen door oude straten.

Wannes heeft de Siciliaanse specialiteit Brioche met ijs al naar binnen gewerkt. Mijn gelato cioccolato smaakte ook naar meer.

7uur onderweg geweest. Het is te voelen aan de voeten. Nu een lekkere douche en dan nog eens naar het Centro Storico, even een terrasje en lekker eten. Morgen trekken we door de bergen naar Taormina. Kan het vijhonderdje ook nog eens even werken.

En het weer? Ja prachtig, zonnetje, beetje wind en 23°, meer moet dat niet zijn.

Veel liefs Jeannette (een volgend verhaal is afhankelijk van het wifi-aanbod)

Greetje

Het ziet er prachtig uit! Ik mis wel het biertje bij de brioche, Wannes! Leuke markt!

Greetje

Lees net dat Taormina het St. Tropez van Sicilie is! (he he st. Tropez ;)