wannes-jeannette-sicilie.reismee.nl

Cefalu (nu alleen nog weten waar de klemtoon ligt)

Het 'beam me up Scotty gevoel 'is, zoals elk jaar, de eerste dag weer groots aanwezig.Zo sta je 's morgens nog in Wildert een koffie te drinken om vervolgens een paar uur later in Sicilië in een
Autogrill de eerste 'Apollo' naar binnen te werken (ze smaakten nog altijd uitstekend).
We maken Sicilië onveilig in een 'Cinquecento'.
Italiaan met de italianen is het devies.
Na een paar uur rijden komen we aan in Cefalu. Op zoek naar het hotel. Ja hoor, goede straat, verkeerde parkeerplaats. De vriendelijke jongen van de receptie stapt bij in de auto en rijdt met me het hele Cefalu door (arme Wannes voor hem was geen plaats meer, kleine auto die 500). Goed geparkeerd, even niet meer aankomen.
We hebben de noodzakelijke proviand ingeslagen bij een nabijgelegen Ipermercato en en de hotelkamer aan een inspectie onderworpen.
Vervolgens slenteren door de oude straatjes van Cefalu, de oude Moorse haven bekeken, ja
natuurlijk een bezoek aan de Duomo en een prachtige Middeleeuwse wasplaats.
Een terrasje aan de haven, een lekkere pizza in het centro storico en nu al één bink onder zeil.
Het was een lange dag, heel fijn, gezellig maar even wennen zo met z'n tweetjes.
Morgen nemen we de trein naar Palermo.
Veel liefs vanuit een aangenaam Sicilië.
Jeannette

Greetje

Fijn dat de reis goed is verlopen, is het lekker weer? Slaap lekker voor straks en veel plezier in Palermo!

Liesbeth

Dat klinkt goed, heerlijk weer ook zo te zien. Mooi met de bergen zo rondom. Ben benieuwd wat jullie gaan meemaken. Veel plezier!

Jan

ik ook!

Rikkert

Ik moet het hier doen met een Italiaanse koffie, ook al smaakt die lekker en schijnt het zonnetje hier al volop. 500 keer liever zou ik daar met jullie meereizen in de cinquecento natuurlijk. Is de pret dan 500 + 500 of 500 X 500 ?? .
Ik wil zelfs achteraan in dat luciferdoosje.

Geniet ze!