wannes-jeannette-sicilie.reismee.nl

Een verre reis en oude stenen.

Na een karig ontbijt op weg naar Agrigento en de Valle dei Templi.
Een armoedig zuiden van Sicilië. Snelwegen ontbreken en doordat we ieder stadje
moeten doorkruisen zijn we meer dan 3 uur onderweg.

De Italianen rijden nog altijd als gestoorden. Na bijna een week begin je de kneepjes
van het vak te kennen; houd uiterst rechts, toeter om de vijf minuten, wacht niet voor
een rood licht, verleen vooral geen voorrang, let niet op overstekende mensen en kijk niet in je achteruitkijkspiegel.

En dan doemen de Templi op. Prachtig op een heuvel. Een parkeerplaats, de 500 krijgt even
rust en wij gaan stenen, zuilen en gerestaureerde tempels bekijken.
Mooi, rustig, prachtige bloemen en mimosa die in bloei staat.
Het vierde werelderfgoed van deze vakantie is ook weer bezichtigd.
Op naar ons hotel in het centrum van Agrigento. Bijna een uur hadden we dit keer nodig om het hotel te vinden. Een aantal keren tegen het verkeer in en ook diverse keren dezelfde straat herkennen. Het bordje 'senso unico' kan ik na deze vakantie niet meer zien.
Even wat frustraties weghuilen en Wannes even wat frustraties weglopen.

Na door het centrum geslenterd te hebben en een lekkere maaltijd in een trattoria nog even de blog bijwerken en dan naar de kamer. Het was een lange dag.
Morgen onze laatste dag in Italië. We reizen naar Marsala.